
Rafineria Gdańska zajęła I miejsce w kategorii największych firm w X edycji kampanii. Zajęcie pierwszego miejsca to duży sukces, ponieważ w rywalizacji wzięły udział aż 443 firmy, 39 szkół, 9 uczelni i mieszkańcy wszystkich gdańskich dzielnic, co łącznie daje wynik 4631 aktywnych uczestników, którym razem udało się zrealizować ponad dwa i pół miliona kilometrów.
Tegoroczna, 10. edycja kampanii społecznej pod nazwą „Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska” rozpoczęła się 12 września i trwała do 13 listopada 2022 roku. Wszystkie zrealizowane kilometry były przeliczane na punkty, a na tych, którzy zdobyli ich najwięcej czekało wiele nagród. Ideą kampanii było „kręcenie” kilometrów na rowerze, ale również na innych środkach tranportu, m. in. na hulajnodze, deskorolce i rolkach, a następnie zbieranie za nie punktów.
Po raz trzeci konkurs skierowany jest do uczniów szkół średnich, studentów oraz pracowników lokalnych firm na terenie Trójmiasta. Mogą wziąć w nim udział osoby, które ukończyły 16 lat. Podobnie jak w poprzednich edycjach główną inicjatywą kampanii jest promocja zdrowego stylu życia, ciągłe motywowanie mieszkańców do regularnej jazdy na rowerze, w chłodniejszych jesiennych miesiącach, a także zachęcenie pracodawców do aktywnego wpierania tej prozdrowotnej i ekologicznej formy transportu oraz transportowego wykorzystywania m. in. roweru jak i innych rodzajów mikromobilności w mieście, w drodze do pracy i szkoły.
Kampania ma charakter indywidualny, ale można rywalizować ze sobą także zespołowo, przyłączając się do niej na poziomie szkoły czy firmy, aby powalczyć o tytuł najbardziej rowerowej szkoły średniej czy najbardziej rowerowej firmy w Gdańsku. Jak zaznaczają organizatorzy, należy pamiętać, że uczestnik może dołączyć tylko do jednego Zespołu, w jednej z wybranych kategorii zespołowych: firmowej, uczelnianej lub szkolnej, nie wyklucza to jednocześnie przynależności do zespołu w kategorii dzielnicowej i grupy nieformalnej.
Zasadami kampanii „Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska” były między innymi:
- 50 punktów za każdy przejazd do szkoły (również z powrotem) – max. 2 razy dziennie i 10 razy w tygodniu
- 5 punktów za każdy przejazd o długości min. 1,5 km
- 1 punkt za każdy kilometr przejechany rowerem, hulajnogą, na rolkach, na deskorolkach (dla przejazdów powyżej 1,5 km)
- Punkty wykręcone od 17 października do 13 listopada będą liczone podwójnie
- Minimalny czas przerwy między premiowanymi przejazdami to 30 minut
- Przejazdy muszą się zaczynać lub kończyć w granicach administracyjnych Gdańska
- W aplikacji znajdzie się bieżący ranking przejazdów danej szkoły z przeliczeniem punktów na jednego uczestnika.
- Pełny regulamin gry jest dostępny na stronie www.grarowerowa.pl
Nagrodami w kampanii „Rowerem do pracy i szkoły - Kręć kilometry dla Gdańska” były między innymi:
- za zdobycie 777 AciveCoinów – skarpetki z motywem rowerowym dla pierwszych 300 aktywnych uczestników
- za zdobycie 4444 AciveCoinów – butelka termiczna z logo kampanii dla pierwszych 1000 aktywnych uczestników
- za zdobycie 7777 ActiveCoinów – pamiątkowe sakwy rowerowe z logo kampanii
- dla najbardziej aktywnych rowerzystów – bony do gdańskich sklepów rowerowych
- nagrody niespodzianki dla pierwszej 5 kobiet i pierwszych 5 mężczyzn w konkurencji indywidualnej
- dla trzech zwycięskich szkół średnich – mobilny serwis rowerowy
Przed rozpoczęciem kampanii i w jej trakcie dwa razy w tygodniu przy drogach rowerowych w Gdańsku, były umieszczone namioty promujące grę. Dla aktywnych uczestników gry, przyjeżdżających na rowerach, hulajnogach czy rolkach czekały rozgrzewające niespodzianki. A Informacje o kampanii były szeroko dystrybuowane na stronie internetowej oraz w grupie „Kręć kilometry dla Gdańska” na platformie Facebook.
Organizatorem i sponsorem nagród jest Gmina Miasta Gdańska, a Partnerami gry są: Activy, Gdańska Organizacja Turystyczna i Gdański Ośrodek Sportu. Natomiast sponsorami nagród dodatkowych są: Szprychy.com, Buga Sport, Wysepka, Giant Wrzeszcz, Kross, Patronami medialnymi zostali: Gdansk.pl oraz Trojmiasto.pl.