logo

Niedostateczne środki finansowe i brak możliwości kilkudniowego wyłączenia z użytkowania drogi wymagającej remontu nie stanowią już problemu dla remontów infrastruktury drogowej. Dowodem na to jest zrealizowany 20 sierpnia. w Grobelnie k. Malborka remont odcinka drogi w technologii nawierzchni jednowarstwowej. Przedsięwzięcie to stało się podstawą do zdobycia nowych, pozytywnych doświadczeń potwierdzających skuteczność w stosowaniu zachodniej technologii w Polsce.

Działalność handlowa

Niedostateczne środki finansowe i brak możliwości kilkudniowego wyłączenia z użytkowania drogi wymagającej remontu nie stanowią już problemu dla remontów infrastruktury drogowej. Dowodem na to jest zrealizowany 20 sierpnia. w Grobelnie k. Malborka remont odcinka drogi w technologii nawierzchni jednowarstwowej. Przedsięwzięcie to stało się podstawą do zdobycia nowych, pozytywnych doświadczeń potwierdzających skuteczność w stosowaniu zachodniej technologii w Polsce.

Sieć drogowa w Polsce w ok. 95% składa się z dróg samorządowych i lokalnych. Ich stan techniczny jest zdecydowanie gorszy niż stan dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. Taka sytuacja jest efektem braku dostatecznego finansowania, co z kolei wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań technologicznych, pozwalających na szybkie i tanie remonty nawierzchni. Jak przeprowadzić niedrogi i efektywny remont? Do tej pory połączenie tych obu kwestii było problemem dla większości zarządców dróg lokalnych, którzy odnaleźli rozwiązanie idealne na Polskie warunki. 

W miejscowości Grobleno, leżącej w powiecie malborskim zrealizowano jedno z zadań w ramach Nardowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych w 2014r i ukończono odcinek drogi, który został zrealizowany za pomocą technologii jednowarstwowej. Mająca miejsce przebudowa i remont dróg na tym terenie ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. – poinformował Zarząd Dróg Powiatowych w Malborku 

Przedmiotowe inwestycja polega głównie na remoncie zniszczonej nawierzchni drogi przy zachowaniu jej istniejącej szerokości. W zakresie zrealizowanych robót budowlanych znajdowały się m.in. naprawa większych dziur i wybojów, wykonanie warstwy bitumicznej o gr. 4cm oraz odbudowa poboczy i odtworzenie zjazdów. Naprawy w technologii SMA 16 dokonało przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe TUGA z Nowego Dworu Gdańskiego, które ma na swoim koncie doświadczenie w realizacji tego typu projektów. Sama technologia, według jej pomysłodawców, stanowi dobrą alternatywę dla tradycyjnych metod naprawy. Technologia ta polega na układaniu jednej warstwy z mieszanki mineralno-asfaltowej, która łączy w sobie funkcje dwóch warstw – warstwy ścieralnej oraz warstwy podbudowy, dzięki czemu jest odporna na działanie czynników atmosferycznych, a jednocześnie zapewnia odpowiednią nośność do obciążenia ruchem.

Aby bliżej zapoznać się z technologią i obejrzeć relację z realizacji w Grobelnie, zapraszamy do obejrzenia filmu:

http://vimeo.com/104911045