logo

UNIBIT 35/50-57/69

Asfalt UNIBIT 35/50-57/69 znajduje zastosowanie w budownictwie drogowym do produkcji:

  • betonu asfaltowego (AC) do wykonywania warstw: podbudowy, wiążącej dla kategorii ruchu KR3 - KR7,
  • asfaltu lanego (MA) do wykonywania warstwy ścieralnej i warstwy wiążącej (ochronnej) nawierzchni na mostach dla kategorii ruchu od KR1 - KR7,
  • betonu asfaltowego o podwyższonym module sztywności (AC WMS) do warstw wiążących dla kategorii ruchu od KR3 - KR7.

Wykorzystanie tego asfaltu przy produkcji betonu asfaltowego pozwala uzyskać materiał budowlany, który cechuje się bardzo dużą odpornością na deformacje trwałe, przy jednoczesnym zachowaniu znacznej odporności na spękania niskotemperaturowe. Asfalt specjalny UNIBIT sprawdza się doskonale w konstrukcjach dróg znajdujących się w obszarach o dużej amplitudzie rocznej temperatury i narażonych na bardzo duże obciążenie ruchem. Wyrób zgodny z wymaganiami normy PN-EN 13924-2:2014-04/Ap1. Pobierz normę "Asfalty i lepiszcza asfaltowe. Zasady klasyfikacji asfaltów drogowych specjalnych"

Parametr Jednostka Wartość Metoda badań
Penetracja w 25°C 1/10mm 35 - 50 PN-EN 1426
Temperatura mięknienia °C 57 - 69 PN-EN 1427
Temperatura zapłonu °C ≥ 250 PN-EN ISO 2592
Temperatura łamliwości °C ≤ -15 PN-EN 12593
Indeks penetracji (Pen/PiK) 0,3 - 2,0 PN-EN 13924-2
Rozpuszczalność % ≥ 99,0 PN-EN 12592
Lepkość dynamiczna w 60°C Pas ≥ 1500 PN-EN 12956
Lepkość kinematyczna w 135°C Pas NR PN-EN 12595

Zmiana masy po starzeniu

(wartość bezwzględna)

% m/m ≤ 0,5 PN-EN 12607-1

Pozostała penetracja w 25°C,po RT FOT

% ≥ 60

PN-EN 12607-1,

PN-EN 1426

Wzrost temperatury mięknienia po starzeniu RT FOT °C ≤ 10

PN-EN12607-1

PN-EN 1427